Nu har även jag hittat hit :)

Jag börjar bloggandet med en presentation av mig själv :)


Jag är en busig golden retriever valp som just blivit 10 månader. Nova är det namn jag lyssnar till, men egentligen heter jag Ekbackens Baronesse of Passion. Min familj består av stor-matte Kicki, lill-matte Johanna och lill-husse Jonas. Jag har även en styvmor som jag tycker om att vara och busa med, Elenore heter hon.

På valborg förra året hämtades jag av Kicki i vår huvudstad, då hade jag åkt enda från Gusum och Ekbackens kennel (www.ekbackens.se), sen flög vi hit till Umeå där jag nu bor.

På dessa tio månader har jag hunnit gå en valpkurs och nu till våren ska Johanna ta med mig på agility. Det ser jag framemot, för jag är en valp med mycket energi! Min stor-matte vill gärna ta med mig på utställning också, det har bara inte blivit av, men snart så :)

Oftast är jag ganska lydig, jag förstår alltid det jag blir tillsagd, men ibland hittar jag på något annat kul och lyssnar inte alls. Då blir inte min familj så glad, så då försöker jag bättra mig. Kicki är den jag lyder mest och de andra två i familjen är mina mys och lek-kompisar. Fast Johanna försöker och när vi är ensamma lyssnar jag på henne fast jag gärna skulle vilja leka!

Det var lite om mig, bloggen kommer att uppdateras varje gång det har hänt något kul, så kom gärna tillbaka! ♥

image1
Det här var den bild som Johanna och Kicki föll för, "VALPEN MED BLÅ PRICK"!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0