Open Show

Hejhopp :)

Nu är utställningen över för vår del, det gick mycket snabbare än va vi trodde! Vi kom dit och såg alla fina goldisar, satte oss till rätta och jag va nervös och uppspelt! Alla andra hundar runt omkring gjorde mig väldigt okoncentrerad och jag drog åt alla håll men sen vart det lite lugnare. Vi såg och såg, lärde oss hur vi skulle göra! Efter lunch skulle det va min tur, så när lunchen kom satte vi oss i bilen och vips hade visst en halvtimme gått och jag skulle va uppe i ringen!!! Det vart ju inte direkt de förberedelser vi hade tänkt oss! Så min gudmor tog mig i mitt nya fina vita utsällningskoppel och sen sprang vi runt i ringen, vilket gick väldigt bra :) Det finns inte så många bilder på det eftersom att mina mattar gömde sig för mig och kunde inte komma fram med kameran, hade dom gjort det hade jag nog velat att dom skulle springa med oss i ringen. Hur som helst så fick jag visa upp mig för domarna och dom kollade i min mun och överallt sen fick vi ba vänta och efter det, springa lite till. När vi gjort det skulle vi få vår bedömning och placering, jag kom tvåa i min klass :) !!! Såhär löd domarkritiken:

"Söt tik. Vackert feminint huvud och uttryck. Bra hals och rygg. Något knapp vinkling fram, bra vinklad bak. Passande benstomme. Lagom kropp för åldern. Rör sig trångt bak, i övrigt bra. Fin päls."

Domare: Ing-Marie Röstlund

Jag är jätte nöjd :) Domarna tyckte att jag var duktig men jag var lite smal och var lite för platt fram, eller vad man ska säga. Men det kunde komma med tiden. Så nu ska jag träna på att stå fint, kanske tillochmed själv! Sen ska vi fara på fler sånna här tillställningar! Men vet ni vad som lockade mest!? - Jo, agillitybanan brevid! Vi testade en snabbis, men ska dit en annan dag istället! Johanna blev jätte taggad nu när hon såg hur banan var upplagd, så nästa gång kanske vi tävlar i det, vem vet vem vet.

Nu kommer iallafall lite bilder från dagen :) !!!!

image95

image96

image97

image98

image99

image100

image101

Kommentarer
Postat av: kikki

AMASING!!!! Hon är snyggast... blir klar 1a nästa gång!!!

2008-05-18 @ 17:17:42
Postat av: Christina Lindbergh

Jag håller med Kikki, nästa gång blir det en 1:a.Lite mer stå träning och kanske lite mera mat.
Du är sååå lik din syster Citrus, hon är också smal nu efter sitt löp så hon får lite extra mat nu och behöver lite mera päls.när du har blivit röntgad så kan ni börja och cyckelträna lite och springa över stock och sten då kan du få fram din bröstkorg lite.
SUUPERKUL att ni varit på
utställning,kanske blir flergånger.

Ha det så bra och ge Nova en extraköttbulle
Kram Christina

2008-05-18 @ 17:55:48
URL: http://www.ekbackens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0