snabb presentation!

Hej, eftersom jag inte vet hur man gör kategorier så kan det vara svårt att veta vem jag är om man bara tittar förbi sådär som hastigast. Därför tänkte jag kort presentera mig om det skulle kika in något nytt ansikte :)

Så...Jag heter iallafall Nova och är en goldenretriever på 1 år och tre månader. Jag bor med min matte Kicki några 100 meter ifrån min lillmatte och lillhusse, Johanna och Jonas (kickis två barn). Jag har även en gudmor som heter Eleonor, hon brukar ta mig till hennes stuga så jag får springa och leka vid vattnet bäst jag vill precis som en gudmor ska vara! Dessa personer, + min granne, Anna, är de personer jag tycker mest om och jag blir lika glad varje gång dom dyker upp, det kan bara vara så att dom försvinner i fem minuter och kommer tillbaka, jag blir verkligen lika glad, gång på gång.

På valborg för ett år sedan hämtades jag hit till umeå från www.ekbackens.se och sen dess har jag fått vara med om en norrländsk sommar, vinter och vår. Nyligen var jag med på min första utställning och idag har jag även fått testa på agillity. Det passar mig eftersom jag är en dogge med mycket energi! : ) Jag tycker om att hålla hand/tass och vill gärna mysa, trots att mys ibland betyder lek och bit för min del!

Jag är en hund som ofta har en egen vilja, men för det mesta visar jag mina bra sidor och lyder. Ändå är jag inte diciplinerad så att det är något att skryta om, bara duktig så att det duger :) Kan göra lite ordinary trix som sitt, ligg, stanna och sånt, men ingen dans och spela död tyvärr. Men jag är nöjd ändå : )

Jaja, den här presentationen skulle bli kort, hm...Jag hoppas att jag fått med lite bra saker iaf, och nu vet ni vem jag är om ni hamnat här på min blogg :) (HEJ PÅ ER föressten!) Jag skriver här (egentligen lillmatte Johanna)och bloggar om vad som händer om dagarna, främst när det hänt något lite över det vanliga, så titta gärna in igen och lämna ett tassavttryck.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Jennie & Exxa

Tack för att du röstade igår! Resultatet finns nu i bloggen :) Hoppas du får en fin lördag, händer det något särskilt idag kanske? :)

2008-05-24 @ 12:01:10
URL: http://exxa.blogg.se
Postat av: Uppfödarmatte Christina

Hej Nova!!!

Ville bara gratullera dig till dina fina höfter och armbågar...
Hoppas allt är bra i värmen
Kramkram Mamma Omega syster Citrus och uppfödarmatte Christina

2008-06-04 @ 00:07:25
URL: http://www.ekbackens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0